Українська мова. 6-Б клас

20 квітня 2017 року

Тема: Лексикологія. Доречне вживання вивчених пластів лексики у власному мовленні
Знати:
поняття "лексикологія", "лексика", "власне українські слова", "запозичені слова".
Уміти:
1) визначати слова за їх походженням;
2) доречно використовувати іншомовні слова у власному мовленні.

1. Повторюємо вивчений матеріал





2. Читаємо текст.

    Хлопець запитав зовсім несподівано:
-       Що таке бумеранг?
-       Це таке метальне знаряддя в австралійських племен у вигляді зігнутої палиці, - пояснив учитель Борис Савович. – Лук не лук… І має властивість: після польоту до тебе назад само повертається…
-       Полетить і до тебе знову прилетить?
-       Отак і в житті, - каже Марина Павлівна. – Якщо ти зло комусь заподіяв,  то раніше чи пізніше  воно ж до тебе й повернеться…
-       А добро?
-       Повернеться й добро… А що зло – то напевне. Чи давнє, чи недавнє… Чи велике, чи мале…  Ви згодні, Борисе Савовичу?
-       Повернеться й добро… А що зло – то напевне. Чи давнє, чи недавнє… Чи велике, чи мале…  Ви згодні, Борисе Савовичу?
-     Що принцип бумеранга діє в житті? Так це ж, власне,  те, що в народі здавна говорять:  не копай на іншого яму – сам до неї впадеш… А що вчинене зло  із закономірністю бумеранга  має до лиходійника повернутися, то це, я гадаю, й наука з часом пояснить. Невідомі ще якісь біоструми відкриє чи щось у цьому дусі. (За О.Гончаром).

Назвіть запозичені слова. Поясніть їх лексичне значення. Запишіть у зошит.

Результат пошуку зображень за запитом "бумеранг"

3. Виконайте завдання в зошиті

      Випишіть із поданих речень власне українські слова. 
Знайдіть тлумачення незрозумілих слів у мережі Інтернет.

Дивна сила нас несе на крилах мрій (С.Черкасенко).
Ковила золотиться промінцями осоння ранкового (Д.Білоус). 
У літеплі леліє біла вулиця (А.Камінчук).

До наступного уроку! 

Немає коментарів:

Дописати коментар